Hijman Schoonmaakartikelen en Prins Schoonmaakdiensten werken samen aan circulariteit

Hijman Schoonmaakartikelen en Prins Schoonmaakdiensten werken samen aan circulariteit

Roland Wink is dit jaar al 18 jaar werkzaam als algemeen directeur van het familiebedrijf Hijman Schoonmaakartikelen. Van een klassieke groothandel is het Amsterdamse bedrijf uitgegroeid tot een innovatieve partner voor schoonmaakbedrijven. In dit interview vertelt Roland over de samenwerking met Prins Schoonmaakdiensten, waarin innovatie en duurzaamheid centraal staan.

Een open karakter en aandacht voor innovatie

Net als Hijman is Prins Schoonmaakdiensten een echt familiebedrijf. “Wij werken al bijna 30 jaar samen met Prins, waardoor het soms een beetje als familie voelt”, vertelt Roland. “Hijman bestaat al meer dan 110 jaar en hoewel er door de jaren heen best wat veranderd is, is de kern van het bedrijf hetzelfde gebleven. Dat is ook één van de redenen dat wij een goede match zijn met Prins. Het open karakter, het snelle schakelen en de laagdrempeligheid vind je bij ons allebei.” Naast de persoonlijke klik, spelen innovatie en duurzaamheid een belangrijke rol in de samenwerking. Roland: “Onze focus ligt op mooie, middelgrote schoonmaakbedrijven en daar is Prins er één van. Die relatie gaat verder dan een klant-leverancier-relatie. We kijken samen waar kansen liggen en gaan ook gezamenlijk naar klanten toe. Daarnaast speelt in een moderne manier van schoonmaken duurzaamheid een belangrijke rol. Daar werken we samen hard aan. We halen bijvoorbeeld de flessen waar reinigingsmiddelen in hebben gezeten op om ze te recyclen tot granulaat en oude schoonmaakmachines halen we uit elkaar om er nieuwe van te maken.”

Investeren in een circulaire economie

Een mooi voorbeeld van een innovatief en duurzaam product is de I-Mop: een schrobzuigmachine die dankzij een waterbesparingssysteem minder water en reinigingsmiddel verbruikt. “Het water dat door de I-Mop gebruikt wordt, wordt door de leverancier teruggegeven op plaatsen waar geen water beschikbaar is”, vertelt Roland. “Prins maakt hier al twee jaar gebruik van en heeft onlangs een certificaat ontvangen, omdat we samen al voor 40.000 liter drinkwater hebben gezorgd. Wij werken alleen met A-leveranciers en verkopen waar mogelijk alleen producten die voorzien zijn van een groen label. Het is allang niet meer zo dat duurzame producten duurder zijn dan andere producten, maar je moet ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Prins begrijpt dat, daar kijken ze verder dan een prijsje op de factuur. De middelen en materialen die je als schoonmaakbedrijf gebruikt, zijn niet alleen een visitekaartje voor het eigen bedrijf, maar ook voor de klant waar je op dat moment werkt. Daarom zijn wij altijd op zoek naar innovaties.”

Meer weten over de producten waarmee wij werken of wilt u meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact met ons op.