Rayonleider Miranda: “Bij Prins Schoonmaakdiensten kennen we de klant echt.”

Rayonleider Miranda: “Bij Prins Schoonmaakdiensten kennen we de klant echt.”

Na altijd in de verkoop gewerkt te hebben bij detail- en groothandels, is Miranda Britink nu sinds vier maanden rayonleider bij Prins Schoonmaakdiensten. Een uitdagende functie met veel afwisseling! In dit interview vertelt zij hoe belangrijk de betrokkenheid van alle medewerkers is voor de sfeer bij Prins én het bieden van een optimale dienstverlening richting de opdrachtgevers.

Meteen een goed gevoel

Als vestigingsmanager bij een groothandel maakte Miranda, mede door de reistijd, lange dagen. Omdat zij graag iets minder uren wilde gaan werken en dichter bij huis, ging ze op zoek naar iets nieuws. “Ik wilde graag een keer iets anders dan verkoop, maar wel een functie met veel uitdaging en afwisseling”, vertelt Miranda. “Voor mij hoeft een dag niet helemaal uitgestippeld te zijn. Ik vind het juist leuk als er bij ad-hoc zaken direct iets geregeld moet worden. Toen ik voor de eerste keer bij Prins op kantoor kwam, had ik er gelijk een goed gevoel bij. Een no-nonsense cultuur met een hoop gezelligheid en een geintje! We zijn nu vier maanden verder en ik heb geen seconde spijt van mijn overstap gehad. Binnen het hele team, van de schoonmakers, tot de kantoormedewerkers en de rayonleiders, heeft iedereen veel voor elkaar en de klant over. Iedereen is heel betrokken bij het bedrijf en wil er echt voor gaan. Zo zorgen we er met z’n allen voor dat we verwachtingen overtreffen en oplossingen bieden aan onze opdrachtgevers.”

Contact met medewerkers en opdrachtgevers

Miranda is verantwoordelijk voor het avondrayon. “Samen met mijn collega rayonleiders zorg ik ervoor dat de gehele schoonmaak in goede banen geleid wordt”, vertelt zij. “Ik ben het eerste aanspreekpunt voor zowel de schoonmakers als de opdrachtgevers en ik vind het heel belangrijk om met beiden regelmatig contact te onderhouden. ’s Avonds bezoek ik de locaties en praat ik met de medewerkers. Je biedt een luisterend oor, enthousiasmeert de mensen en bespreekt ook wat er beter kan. Ik merk dat hier veel behoefte aan is. Overdag heb ik regelmatig contact met de klant, zodat ik precies weet wat er speelt op de diverse locaties. Hierdoor leer je de klant echt kennen en bouw je een duurzame relatie op. Zo kwam onlangs in een gesprek ter sprake dat er bij het leggen van een vloer heel veel kitresten achtergebleven waren waar vuil in was gaan zitten. Ons werd niet gevraagd om dit te regelen, maar we zijn er meteen achteraan gegaan. Ik ben er ’s avonds direct heen gereden om het op te lossen.”

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Bij Prins is er ook veel aandacht voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Miranda: “Dit merk je niet alleen aan de producten waar we mee werken, maar ook aan de manier waarop er met medewerkers omgegaan wordt. We houden continu in de gaten dat niemand teveel belast wordt en dat is denk ik ook de reden dat mensen hier lang in dienst zijn. Omdat niemand als een nummer behandeld wordt, wil iedereen ook veel voor de klant doen. Hierdoor denken niet alleen de rayonleiders mee met de klant, maar dragen de schoonmakers ook ideeën aan. De werksfeer en waardering bepalen het enthousiasme en de betrokkenheid van onze medewerkers. ”

Benieuwd wat Miranda en Prins Schoonmaakdiensten voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact met ons op.